با شنیدن خبر مربوط به رد صلاحیت هاشمی و مشایی، تقریبا همه انتظار واکنش نامتعارف هاشمی نسبت به این مسئله را می کشیدند. این را حتی می توان در خبرهای جسته و گریخته مبنی بر برخی اعلام آماده باش های امنیتی نیز یافت. اما این مسئله با اندک توجهی از همان اول مردود می نمود. هرچند این ادعا بعد از رفتار نسبتا متعارف هاشمی نسبت به رد صلاحیتش آسان باشد. اما نگاهی به زیرکی هاشمی مسئله را برایمان روشن می کند. البته هاشمی به هیچ وجه تصور رد صلاحیت شدن را نمی کرد، اما حالا که رد صلاحیت شده بیش از همه می داند که اعتراض به این موضوع نتیجه ای جز مرگ سیاسی وی نخواهد داشت. لذا وی با رفتاری نسبتا مناسب از یک طرف در پی جبران صدمه ای است که از این رد صلاحیت به او وارد شده و از طرف دیگر به دنبال زنده نگه داشتن خودش در فضای سیاسی کشور است .

از طرفی حضور هاشمی تقریبا باعث ایجاد نوعی اتحاد در بین گروهها و طیف های مختلف زاویه دار با نظام شد. این نیز دستاوردی است که بعید است هاشمی به دنبال آن نبوده باشد. البته در هر صورت حضور هاشمی و رد شدن وی در مجموع به ضرر وی تمام شد. وقتی برخی مواضع شاذ علی مطهری و رسانه های بی بی سی و صدای آمریکا را در نظر بگیریم به شکست هاشمی در این بازی بیشتر پی خواهیم برد. علی مطهری و خارجیان از مدتها قبل و نیز همین روزها هاشمی را تحت عناوینی چون شناسنامه انقلاب، پدر انقلاب و ستون انقلاب و ... معرفی می کردند. بدیهی است رد صلاحیت شخصی با سوایق طولانی در انقلاب و حضور در مناصب حساسی چون ریاست مجلس و ریاست جمهوری و .... به معنای حذف اوست. موضوعی که خاتمی به خوبی می دانست و کاندید نشد.

در مجموع رد صلاحیت هاشمی تفاوت اساسی با رد شدن افرادی چون زاکانی دارد، رد شدن هاشمی به معنای حذف وی است. این را با توجه به سابقه وی می توان دریافت. رئیس جمهور سابق دیگر صلاحیت ریاست بر قوه مجریه را ندارد. اما فردی چون زاکانی کاملا متفاوت از هاشمی است 

از طرفی بعید است که دشمنان برای این انتخابات برنامه ریزی نکرده باشند. این را از هشدارهای جدی امام خامنه ای و نیز برخی مواضع تحلیل گران و مسئولین غربی به راحتی می توان درک کرد. پس طرح و برنامه ای وجود دارد و انشالله در این خصوص بیشتر خواهم نوشت..

 مشایی رد صلاحیت شده و فعلا وی و احمدی نژاد با ظالم خواند شورای نگهبان سعی می کنند با هزینه کردن از رهبری ایشان را به تصمیم برسانند و تایید صلاحیت مشایی را به هر نحو ممکن از امام خامنه ای بگیرند.( امام خمینی : هرکس بگوید شورای نگهبان کذاست مفسد است) احمدی نژاد که انگار فراموش کرده است رئیس جمهور است و مرخصی گرفتن بهانه ی مناسبی برای حمایت از مشایی نیست، تمام توان خود را برای تایید شدن یار غار خودش گذاشته است. از طرفی می دانیم که وی بیش از سایر سیاسیون ظرفیت ساختار شکنی و عبور و مرور بر روی خطوط قرمز را دارد و کمتر از همه آنها به فکر آینده سیاسی خودش است. این را به راحتی می توان از اقدام بی معنی و غیر قانونی اش در همراهیِ مشایی به هنگام اعلام کاندیداتوری و بالا بردن دست او و معرفی کردن مشایی به عنوان کاندید مورد حمایتش دریافت. رفتاری که به شخصیت سیاسی وی به شدت ضربه زد.

لذا بعید نیست احمدی نژاد با توجه به وابستگی غیر طبیعی که به مشایی دارد، در صورت تایید نشدن وی دست به کارهای ساختار شکنانه نزند. این را بگذارید در کنار رفتار عادی هاشمی نسبت به رد صلاحیتش، انگار این بار وظیفه چالش آفریدن بر دوش حلقه انحرافی است و نه هاشمی و اصلاح طلبان. دلیلش هم واضح است، بعد از فتنه 88 دیگر رمقی برای اصلاح طلبان آمریکایی نمانده است. اما حلقه انحرافی توانایی اش بیش از آنها است ، به هر حال وابسته به کانون قدرت و ثروت است و از ادبیات وجیه المنظری استفاده می کند.

حقیر به شخصه از دو جمله ای که احمدی نژاد و مشایی مکررا تکرار کرده اند بیم دارم. یکی اینکه مدام تاکید می کنند که تا آخرین لحظه دولت بر سر کار خواهد ماند و خدمت خواهد کرد و دیگری اینکه مدام می گویند احمدی نژاد در انتخابات از هیچ تخلفی نمی گذرد.

جمله اول کاملا بی وجه و فاقد ضرورت است. به کدامین دلیل احمدی نژاد باید بر این تاکید کند که می خواهد تا لحظه آخر کار کند؟ مگر چیز غیر از این مورد انتظار است؟ مگر در دولتهای گذشته چیز غیر از این وجود داشته است؟ آیا این جمله فرار به جلویی نیست برای توجیه استعفای احتمالی ؟ و یا حذف یک وزیر دیگر و از رسمت افتادن دولت؟ و سرانجام تاخیر در برگزاری انتخابات؟

آیا این تاکید برای ایجاد فشار بر رهبری جهت تایید مشایی نیست؟( می دانیم که برگزاری انتخابات در موقع خودش از خطوط قرمز نظام و مورد افتخار امام خامنه ای بوده است)

جمله دوم که از هیچ تخلفی نمی گذریم هم بی معنی و بی وجه است. دولت خود برگزار کننده اصلی انتخابات است. اگر کسی هم مورد سوظن باشد که می خواهد تخلف کند خود دولت است. آیا دولت از تخلف احتمالی خودش نمی گذرد؟ تخلف انتخاباتی را باید ناظر انتخابات تشخیص دهد ، آیا دولت ناظر است یا شورای نگهبان؟

این را بگذارید در کنار انتخابات مربوط به نظام پزشکی که رئیس جمهور با متهم کرد اقدام قانونی سپاه و نهاد های امنیتی به دخالت در انتخابات، این انتخابات را مردود دانست. از مدتها پیش هم رسانه های انحرافی با سو استفاده از « واژه مهندسی انتخابات» در پی متهم کردن سپاه به دخالت در انتخابات هستند. همه این حرفها خطر دیگری را نشان می دهد. حتی با تایید شدن مشایی نیز این خطر وجود دارد. به ویژه بعد از رای نیاوردن وی. اتهام تخلف و حتی تقلب.

البته افشاگریهای غیر اخلاقی و غیر شرعی و غیر قانونی و تضییع کننده حقوق مردم نیز ابزار دیگر احمدی نژاد است. بی بی سی مدتها است که انتظار افشاگری بزرگ احمدی نژاد را می کشد. خدا کند کار احمدی نژاد به اینجا نکشد.

 

حرفهای فراوان دیگری نیز برای گفتن خواهد بود ، انشاء الله برای بعد....