سلام
یادم میاد اوایل ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد،خیلی چیزا گرون شده بود اما دکتر در جواب این مشکلات گفته بود بیاید از سر گوچه ما بخرید که ارزونه!(مضمون حرف)حالا منم همینو میگم،بیایید از حوزه ما آخوند ببرید،ارزون که هیچی مفت مفته!!!
بگذریم که اینا رو از سر شوخی گفتم اما جواب حرف حساب(بخوانید نا حساب) شما :
دوست عزیزم،انسان هیچ وقت یک مصداق رو تطبیق کلی نمیده و بر همه ی اون مصادیق حمل نمیکنه(قاعده عقلی،فلسفی)،
میشه بپرسم طبق چه قاعده اینجور با اطمینان میگید ماهی یک ونیم میلیون در ماه پول در میارن؟دنیا که با حساب و کتاب ذهن شریف حضرتعالی که نمیچرخه!!!
آخوندها و طلبه ها هیچ وقت واسه نماز پول نمیگیرند اون پولی که دریافت میکنند واسه ایاب و ذهاب رفتن به مسجده که اگه واسه نماز بیان دنبالشون همونم رو نمیگیرن!!(تحقیق کن متوجه میشی همین جوریه)!! اصلا بگیرن ،مشکلش چیه؟؟غیر از اینه که یه استاد دانشگاه یا مدرسه واسه مطالعاتی که داشته، و داره علم خودش رو به دیگران منتقل میکنه داره ماهی....بوق...تومن پول دریافت میکنه؟؟تازه تابستون و عید هم تعطیله!بعلاوه تعطیلات توی سال!!! تازه هر سال هم همون مطالب تکراری رو باید بگه!!!
حالا چه عیبی داره یک روحانی بیاد واسه یاد دادن بعضی از مسایل فکری و اعتقادی پول دریافت کنه؟ میدونی واسه یک شبهه ناقابل چندتا کتاب باید مطالعه کنه تا بتونه از سنگر دین دفاع کنه؟ میدونی روزانه باید چقدر مطالعه داشته باشه تا یه مطلب که به درد همه بخوره و تکراری نباشه انتخاب کنه و بگه؟ میدونی واسه یاد گرفتن ریز و بم احکامی که جنابعالی با یک سوال جوابت رو میگیری، باید چند سال درس بخونه؟تازه تابستون و عید هم تعطیلی نداره!
اون پولی که شما گفتی واسه خوندن خطبه عقد میگیرن،اونو فقط روحانیونی میگیرن که دفتر خانه عقد و ازدواج دارن و کارشون همینه !!اما اگه از یه روحانی همینجور بخوان خطبه بخونه اصلا پولی در یافت نمیکنه!که نمونش رو بارها با دوتا چشم خودم دیدم!
 در موقعیت وشرایطی که متأسفانه بسیاری از مردم متدین و مذهبی هم بر این مسئله واقف نیستند وناخواسته تحت تأثیر منفی بافیهای ضد انقلاب وبرخی از افراد ساده لوح قرار گرفته اند ، بدون توجه به واقعیت امر وبا عناوین بچه گانه ای که پول نفت به جیب آخوندها سرازیر میشود وهمه شان پولدار هستند ! ازسویی عدم تحقیق جدی متدینین واز سویی عزت نفس طلبه ها وروحانیون وعفت بیش از حد اینان که به تعبیر قرآن کریم : (یحسبهم الجاهل اغنیاء من التعفف سوره ء بقره آیهء 273 ) با کمترین درآمد زندگی بدتر از مرگ را میگذرانند و دم بر نمیاورند ! برخی از این مضطرین واقعی جامعه در به در به دنبال نماز و روزهء استیجاری هستند که متأسفانه آنهم به دلیل متقاضی زیاد به جایی رسیده که برای یک سال روزه ونماز 400 تا 450 هزار تومان میدهند !
((( در این رابطه یکی از دوستان بازاری میگفت: اینرا من به چشم خود دیدم که یکی از دوستانم برای پدرش میخواست یک سال نماز و روزه استیجاری بدهد از بنده (من در بازار شاغلم و مثلا داغ دینداری بر پیشانیم خورده!) پرسید کسی را برایم پیدا کن ومن بعد از پرس وجو دیدم برای یک سال نماز وروزه 700 تا 750 هزار تومان میگیرند ! به او خبر دادم ! اما او گفت من از طریق دفتر یکی از مراجع ( در تهران ) کسی را پیدا کرده ام که با 400 تومان یکسال نمازو روزه را پذیرفته !!! با تعجب وناراحتی گفتم : مرد مؤمن با 400 هزار تومان میشود هزینهء سحری وإفطار را تهیه کرد؟!یک سال نماز هم رایگان !)))  به ولای علی (ع) فقیرترین مردم این قشر 90 درصدی مردم یعنی طلبه ها هستند ! ای کاش میشد یک گروه یا نهادی در این خصوص آمار درست و صحیحی میگرفتند و به مردم ارئه میکردند. گفتنی زیاد دارم ای کاش از آن طلبه ای که چد سال پیش مرد اطلاعی داشتی،چیزی نمیگویم چون اگر لازم بود و بصلاح رهبرم پیش از اینها حرفش را به میان می آورد.
دیگه بسه مطالب زیاد میشه.
لحظه هاتون قشنگ
یا علی