سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
تدبر در قرآن
آیه قرآن
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
  • کل بازدید: 237944
  • بازدید امروز: 14
  • بازدید دیروز: 47
  • تعداد کل پست ها: 198
درباره
مجاهد[363]

اینجا دغدغه های ذهنی یک طلبه بیان میشود .... طلبه ای از نسل نو که باور دارد دین تنها راهگشای طریق انسانیت است و لاغیر ...اما با تمام این وجود ما متهمیم ... آقا جان ! ما متهمیم ، ما را در یاب !!!

جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
صفحات مجزا
لوگوی دوستان
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی



ابر برچسب ها

روانشناسان می گویند هدف داشتن سبب ارتقا سلامت روان و پختگی شخصیت می شود واهداف متشتت داشتن و بی هدفی باعث افسردگی، اضطراب و شخصیت ناسالم می شوددر جهان بینی توحیدی همه کارهای ریز و درشت به سمت خداست چون از اویم بایدبه سمت او برویم. به همین دلیل است که توصیه شده است که ساعات شبانه روز رابا برنامه های عبادت، خواب، کار و معاشرت با خوبان و تفریح سازنده پرکنیم. و در همه موارد باید نیت الهی داشته باشیم و قصدمان «تقویت بندگی» باشد. اگر قصد و نیت الهی در همه کارها و شئون زندگی مان داشته باشیم برای همه آنها ثواب و اجر دریافت می کنیم. به عنوان مثال کسی که می خوابد تا به بدن و ذهنش که امانت خدا هستند استراحت کنند و بعد با آرامش بیشتر عبادت وکار و خدمت به خلق کند ، خوابش هم ثواب دارد.حال با توجه به مقدمه بالا به مزاج درس آموززیر دقت کنید:
عالمی از دستشویی بیرون آمد یکی از مریدان شوخ او به او گفت التماس دعا: عالم با لبخند گفت ثواب این دستشویی رفتن را به تو می دهم.







با دوست در حرم نشسته بود پیرمرد نزدیک ما بود از این که در شهر غریب احساس تنهایی داشت. دوستم به اوگفت ما هم مسافریم ولی غمی نداشته باش ما حضرت معصومه(س) را داریم. پیرمردکه بعد از کمی گفت و گو با احساس رضایت بیشتری از ما جدا شد به دوستم گفتمدروغ گفتی؟ گفت نه. اولاً من قمی نیستم و برای درس خواندن به این شهر آمدهام. بعد تبسمی کرد و گفت ثانیاً ما همه در این دنیا مسافریم هیچ کس نبایدقصد وطن و ماندن همیشگی کند. مهم این بود که با «همدلی» پیر مرد را خوشحالکنم که شد.







یکی از دوستانم که اهل بابل مازندان بود استعداد و علاقه خوبی در ورزش کشتی داشت. در باشگاهی در قم ثبت نام کرد. مربی‌یان همگی او را به دلیل رشد خوبش در بدن سازی و یادگیری فنون و تکنیک های کشتی، تشویق می کردند. اما ناراحتی آنها این بود که چرااو لباس مخصوص کشتی را به تن نمی کند همه مربی یان اعتقاد داشتند در سطح قهرمانی استانی و کشوری قابلیت پیشرفت را دارد ولی او حتی یک بار هم لباس کشتی را به تن نکرد به همین دلیل تنها به مسابقات داخل باشگاه اکتفا میکرد.







درس فیزیولو‍ژی داشتیمطلبه جوانی درس را کنفرانس می داد بحث او درباره شرطی سازی بود وقتی اسم سگ پاولوفرا آورد خواست به استاد احترام بگذارد. به استاد نگاهی کرد و گفت البته بلا نسبتشما.

استاد رنگ به رنگ شد و نگاهی به خندهزیرکیبچه های کلاس کرد. بعد برای این که کمی ازفشارش کاسته شود کمی خندید و گفت اگر این طور بعداً منبر بروی که واویلااست.







با خواندن داستان حضرت نوح و فرزندش می فهمیم که عصمت پدر برای فرزند عصمت آور نیست یعنی هر فردی با اراده و اختیار خود مسیر خودش را انتخاب می کند البته فرق است بین کسی که شرایط هدایت برایش مهیا است و کسی که این شرایط را نداشته طبعیتا افرادی که شرایط هدایت و تربیت دینی برایشان فراهم است مسئولیت شان سنگین تر است. اگر پدر در تربیت کم نگذارد ولی فرزند بی راهه را انتخاب کند پدر تقصیری ندارد.برخی اشتباها گمان می کنند اگر فرزند یک روحانی منحرف بود روحانی هم الزاماً خودساخته نیست.

شخصی لاابالی و متلک گویی به روحانی ای که فامیل او بود گفت من همه کاره هستم و لا ابالی، چرا فرزند من نماز خوان شده است و لی فرزند تو که نماز شب خوان هستی لاابالی شده است. روحانی با شوخی گفت تو تأثیر لقمه حرام و حلال بر نطفه و تربیت را نمی دانی وقتی من مهمان تو می شدم و از غذای حرام تو می خوردم معلوم است که حاصلش انحراف فرزندم می شود. و وقتی تو مهمان ما می شدی و از غذای حلال من می خوردی حاصلش شد فرزند صالح تو.







بحث آپارتمان سازی، آشپزخانه اوپن و...بود که چقدر از موازین دینی فاصله گرفته است یک نفر می گفت این ها هم خوبه ولی در بحث آپارتمان سازی آنچه بیشتر آبروی انسان را هدف قرار میده توالت در فضای کوچک است که گاهی آدم میگه ای کاش میشد از پنجره توالت فرار کرد و در معرض عموم ظاهر نشد.

یکی خندید و گفت این که کاری نداره قابل حل است البته خودم طرحش را ریخته ام ولی تا خرید سی دی طرحم به تأخیر می افتد.

 همه با تعجب گفتند طرح؟ سی دی؟!

خندید گفت: سی دی موسیقی جاز برای این گونه توالت ها بد نیست هم تا دلت بخواد سر و صدا داره و هم به دلیل موسیقی درمانی اش ضد یبوست است

دوم اینکه بدون شوخی دنبالم سی دی آموزش زبان نصرت را بخرم و آن جا که رفتم روشن کنم با یک تیر دو نشون بزنم .







گویند عالمی وقت گفتن احکام مربوط به آداب بول(ادرار) کردن گفته بود که بعد از دستشویی رفتن برای استبراء سه بار فرد تنحنح کردن برای زن و مرد مستحب است.

روزی هنگام وضو متوجه شده بود که فردی داخل دستشویی سه بار بلند می گوید تنحنح تنحنح تنحنح.

او از این عمل تعجب کرد مرد که بیرون آمد از او پرسید چه می گفتی؟

گفت مستحب است سه بار بگویی تنحنح.

روحانی خندید و گفت منظور از تنحنح کردن. سه بار اح اح اح کردن است نه گفتن کلمه تنحنح.







فرمانده گروهانی از استان همدان بود. می گفتند تو عملیاتی یکی از سنگرهای عراقی ها با تیر بار بچه ها را قلع و قمع می کرد. تا این که یکی از روحانیون با چابکی زیاد خودش را زیر سنگر رساند و با کف دست تیر بار را به داخل سنگر برگرداند بعد از این که به سنگر حمله کردیم متوجه شدم بوی کباب می آید کمی دور و برم نگاه کردم چیزی متوجه نشدم بعد متوجه شدم حاج آقا دستش را از ما مخفی می کند با زور دستش را که پشت سرش مخفی کرده بود کشیدم دیدم گوشت کف دستش کباب شده بود و به استخوان رسیده بود.

نکته: روحانیون نسبت به صنف خود در بین اصناف مختلف بالاترین شهید را به انقلاب هدیه دادند.







متأسفانه در جهان هم علم زیر چرخ سیاست له می شود مثلا در راهنمای آماری - تشخیص اختلالات روانی انجمن روان پزشکی آمریکا شماره 3 همجنس بازی انحراف به شمار می رفت و در ورژن بعدی از جداول اختلالات خارج شد. در داخل کشور هم گاهی کارهای پژوهشی بازی مدیریتی است و کاری ماس مالی شده برای کسب در آمد. یکی از طلاب افغانی که دکترای روان شناسی بالینی و چند تألیف خوب هم دارند. می گفت: در مرکز پژوهشی برایم اتفاق نامبارکی افتاد:

1- کتابی نوشتم مسئول آن مرکز گفت: حق التألیف تو را نمی دهم مگر این که موافقت کنی اسم من هم به نام مؤلف در کنار اسمت بنشیند و در کارش هم خیلی جدی بود و خیلی اذیت کرد بدتر این که وجهه این مسئول به گونه ای بود که هرکس می شنید می گفت این امکان ندارد.

2- در مرکز تحقیقاتی دیگری کار می کردم مسئول مرکز گفت میخواهم با دید روان شناختی ای این مرکز را آسیب شناسی کنید وقتی زحماتم را درقالب یک کار پژوهشی به او ارائه دادم او به جای تشکر گفت متأسفم دید شما نسبت به مرکز این است!؟

تازه فهمیدم که مهم ترین آسیب مرکز خودم هستم.

* من متأسفم به عنوان یک ایرانی که تمدن 7000هزار ساله دارد در کشورش با افغانی های مقیم خیلی بد رفتار می شود. گاهی می گویم اگر من نازک نارنجی در آن کشور بودم و آنها با من این گونه رفتار می کردند چقدر تاب داشتم.







گفت حاج آقا دعا های مفاتیح را که نگاه می کنیم می بینیم برای هر ساعت و هرکار و هر روز و هرشب دعا و اعمال خاص دارد. این دین برای افراد بیکار خوب است که بنشیند و از صبح تا شب عبادت کند. به او گفتم در فرودگاه ها و ترمینال ها ساعات حرکت به مقصدهای مختلف را لحظه به لحظه نوشته اند آیا شما در همه لحظات سوار اتوبوس یا قطار یا هواپیما می شوید یا متناسب با نیاز و ضرورت از آن کمک می گیرید؟






صفحات :
|  <  1  2  3  4  5  >>  >  |